Een WO-thema over communicatie. We leerden dat communiceren op heel wat verschillende manieren kan. Je hebt de mondelinge taal door te praten, maar je kan ook boodschappen overbrengen via gebarentaal, morsecode, emoties, braille, … Tijd om al deze manieren eens te ontdekken in een leuk hoekenwerk.
Op donderdag 25 mei kon het tweede leerjaar 3 sporten uitproberen.
Op het programma stonden dans, lacrosse en jiu-jitsu! Het was een sportieve voormiddag. Tijdens een hoekenwerk leerden we alles over de verschillende vormen van communicatie.
We voelden onze naam in braille en leerden onze naam in gebarentaal. We luisterden naar de taal van muziek en konden hierbij op de iPad tekenen welk gevoel het liedje ons gaf. We tekenden een cartoon en schreven een elfje. We konden een boodschap omzetten in morsecode. We leerden ook de uitvinder van de telefoon kennen en sorteerden prentjes van telefoons van oud naar nieuw. We deden een domino over lichaamstaal en konden lichaamstaal gebruiken in een toneel. Dat we in 2C van hoekenwerk houden, dat is al lang geen geheim meer.
Spelenderwijs gaan we aan de slag met de nieuwe leerstof over de boerderij. Het leven van de boer, de dierenfamilies, de gebouwen op de boerderij, … we kennen het nu allemaal. Wist je dat we ook dieren hebben leren tekenen op de computer? Echt cool! Op vrijdag 21 april gingen we op bezoek bij Speelboerderij Ravot in Glabbeek.
We leerden over de boerderijdieren en mochten ze mee helpen verzorgen. We kwamen ook alles te weten over het werk van een boer of boerin en over de gebouwen op een boerderij. Het was een fijne dag! Vrijdagnamiddag voor de paasvakantie, dat vraagt om iets speciaals.
De juffen van het 2de leerjaar kozen voor klasoverschrijdende activiteiten. In de 3 klassen werden verschillende activiteiten aangeboden: een film, bouwen en spelletjes spelen of knutselactiviteiten. De kinderen mochten zelf kiezen welke activiteiten ze graag wilden doen tijdens deze namiddag. Zo konden ze ook eens met de kinderen van de andere klassen een hele leuke namiddag in de klas beleven. Een traditie in 2C : een hoekenwerk vol rekenspelletjes voor een vakantie. Rekenen saai? Nee hoor!
De kinderen worden in elke hoek uitgedaagd door verschillende soorten rekenspelletjes. Wat een rekenpret! De kinderen van 2C en 6A sloegen de handen in elkaar voor het schoolfeest. Ze deden allerlei leuke activiteiten over het sprookje Hans en Grietje. De kinderen van het 6de leerjaar lazen het sprookje voor aan de kinderen van het 2de leerjaar. En ja, ook omgekeerd hoor. Ze maakten samen lekkere snoepbrochetten. Ze hebben ook heerlijke snoepjes geknutseld om omhoog te hangen in het magische sprookjesbos van De Regenboog. Wat was het een leuke samenwerking met prachtige resultaten!
|